آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۵۲ | تعداد بازدید: 1292

 آزمایشگاه تشخیص کووید19 دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به بهره برداری رسید
دکتر سعیدرضا قنبری زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اعلام خبر افتتاح آزمایشگاه تشخیصی کووید19 در این دانشگاه، این اقدام را به عنوان خدمتی مهم در برهه کنونی و در راستای کنترل این بیماری برشمرد.  
رئیس دانشگاه در همین رابطه عنوان داشت: آزمایشگاه تشخیص کووید 19 دانشگاه برابر استانداردهای روز دنیا و رعایت دستورالعمل های ایمنی زیستی در محل کلینیک ویژه احمدیه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به بهره برداری رسید که این مهم باتوجه به نقش بیماریابی فعال برای کنترل بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.  
دکتر قنبری زاده در ادامه گفت: پیش از این برای انجام آزمایشات بیماری کووید 19 نمونه ها به آزمایشگاه های مرجع در تهران و مشهد مقدس ارسال می گردید اما با فعالیت این آزمایشگاه علاوه بر اینکه قادر خواهیم بود به دیگر شهرستان های جنوب خراسان رضوی نیز ارائه خدمت نماییم نتایج تست های بیماران نیز در کمتر از 24 ساعت مشخص و اعلام خواهد شد. 
وی در پایان اضافه کرد: این آزمایشگاه به صورت کامل تجهیز شده است و علاوه بر بیماری کووید-19 در تشخیص دیگر بیماری ها از جمله آنفلوآنزا، تب کریمه کنگو، هپاتیت C و HIV نیز کاربرد خواهد داشت.

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.