آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ارتقا یافت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۱:۳۸ | تعداد بازدید: 194

با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز ارتقا و بهره‌برداری رسمی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صادر شد.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ضمن بیان این خبر گفت: هدف از تاسیس آزمایشگاه جامع تحقیقات دسترسی همگانی و نظام‌مند اساتید و محققان دانشگاه به امکانات آزمایشگاهی در زمینه‌های تحقیقاتی مختلف و نیز ارائه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت است.

دکتر محمدرضا رضائی‌منش افزود: این آزمایشگاه که خود شامل اتاق کشت سلول، آزمایشگاه مولکولی، آزمایشگاه نانوفناوری، خانۀ حیوانات آزمایشگاهی، آزمایشگاه فیزیولوژی و آزمایشگاه بهداشت خواهد بود، جهت ارائه خدمات و رفع نیازهای پژوهشی محققان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و محققان دانشگاه‌های کلان منطقه آماده می‌شود.

وی در خصوص عملکرد آزمایشگاه جامع در بحران شیوع کرونا ویروس نیز بیان داشت: آزمایشگاه جامع تحقیقات از اوایل دوران شیوع بیماری کرونا هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات آزمایشگاهی با تمام توان به عنوان پشتیبان در راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید-19در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همکاری گسترده ای داشت.

دکتر رضائی‌منش اظهار داشت: مدتی است که آزمایشگاه جامع تحقیقات از عضو آزمایشی به عضو فعال «شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی» در آمده است.

به گفته وی، با راه‌اندازی این آزمایشگاه برای اساتید، محققان و دانشجویان این استان و استان‌های همجوار با دریافت گرنت پژوهشی از این شبکه، دسترسی به خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز در آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تسهیل خواهد شد.

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.