قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونا::

اضافه شدن 5 مرکز ۱6 ساعته به مراکز فعال بهداشتی و درمانی دانشگاه

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۱۵ | تعداد بازدید: 317

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: مردم عزیز در خانه که امن ترین جا است بمانند و از سفرهای درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر الهام بهره مند اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همزمان با سراسر کشور قرارگاه دانشگاهی پیشگیری از کرونا تشکیل شد و در جهت هماهنگی های درون بخشی بین ارگانها و دستگاههای شهرستان نیز ستاد پیشگیری از کرونا با محوریت ریاست دانشگاه، فرماندار و اعضای شورای تامین راه اندازی شدi , ه وجلسات بصورت مداوم درحال برگزاری میباشد.

وی افزود: جلساتی با بعضی ارگانها و ادارات مثل اتاق اصناف که نیاز به دریافت آموزشهای ویژه ای مثل اطلاع از را ههای انتقال و چگونگی جلوگیری از شیوع بیماری متناسب با صنف خود داشتند، برگزار شد و در این راستا مراکز نگهداری کودکان و سالمندان تحت پوشش بهزیستی نیز خدمات آموزشی ویژه ای دریافت کردند.

 قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ستاد دانشگاهی پیشگیری  و مقابله با کرونا بیان داشت: گندزدایی و ضدعفونی خودروهای حمل و نقل عمومی با محوریت شهرداری به صورت روزانه، ضدعفونی مساجد و اماکن متبرکه، بازرسی از 2143 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی , و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط و نیز توزیع 40 هزار تراکت و 40 هزار پمفلت از طریق خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت و آموزش چهره به چهره به مردم از طریق سفیران سلامت در سطح سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بخشی از اقدامات در جهت جلوگیری از شیوع بیماری است.

دکتر بهره مند با اشاره به اینکه افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار گرفته و 5 مرکز 16 ساعته به مراکز فعال بهداشتی و درمانی این دانشگاه افزوده شد، عنوان داشت: مرکز غربالگری بیماریهای واگیر جوادالائمه تربت حیدریه برای مراجعه سرپایی افرادی که علائم تنفسی دارند فعال شده و این افراد طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت درمانهای ضد کرونا دریافت می کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم اطلاعات درست را از سامانه های وزارت بهداشت و سایت های دانشگاههای علوم پزشکی در یافت کنند، درخواست کرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و در خانه که امن ترین جا است بمانند و از سفرهای درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.