یک متخصص داخلی :

افرادی که سیگار می کشند، زودتر به بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کووید۱9 دچار می شوند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۲:۵۵ | تعداد بازدید: 848

یک متخصص داخلی با اشاره به این موضوع که مصرف دخانیات تا حد زیادی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد میشود، افزود: میزان مرگ ومیر ناشی از بیماری کووید 19 در افرادی که دخانیات مصرف میکنند نسبت به سایر گروهها بیشتر است.

دکتر نسیم خسروی ادامه داد: قرارگفتن در معرض دود غیرمستقیم سیگار نیز از عوامل خطر درگیر شدن با عفونت های حاد تنفسی بیمار میباشد که باید مورد توجه قرار گیرد و ترک سیگار میتواند شانس فرد را در برنده شدن درجنگ با بیماری کرونا افزایش دهد.

متخصص داخلی بیان داشت:  اثرات ترک سیگار در بهبود عملکرد ریه ها نیازمند زمان طولانی می باشد، اما در کوتاه مدت  منجر به کاهش واکنش های التهابی در بدن و در نهایت بهبود حرکت پاک کننده ریه توسط مژک های موجود در مخاط ریه شده که می تواند در صورت ورود و حتی ابتلا به ویروس کرونا در روند بهبودی و کنترل بیماری موثر باشد.

دکتر خسروی گفت: در حقیقت پس از ترک سیگار، خون فرد رقیق تر و کمتر مستعد لخته شدن می شود که در چنین شرایطی احتمال حمله های قلبی و مغزی که یکی از علل مرگ در اثر بیماری کروناست کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از عواملی که احتمال زمینه ابتلاء افراد به بیماری کرونا تشدید میکند، تماس داشتن دست های آلوده با صورت و بویژه لب ها و بینی می باشد.

متخصص داخلی در خصوص مصرف قلیان گفت: قلیان کشیدن  مخصوصا در محیط عای عمومی میتواند انتقال ویروس کرونا را تسهیل کند و از طرفی بدلیل  اینکه ویروس کرونا  ماندگاری زیادی روی سطوح دارد  به دلیل عدم امکان ضدعفونی کردن آن، به راحتی بین افراد منتقل میشود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.