بیش از ۱۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در تربت حیدریه تزریق شده است

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۰۸:۱۰ | تعداد بازدید: 81

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن به افراد واجد شرایط و گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

دکتر الهام بهره‌مند با اعلام این خبرافزود: از این شمار تزریق واکسن ۹۳ هزار و ۹۹۹ دُز در مرحله نخست و ۴۱ هزار و ۲۷۵ دُز در مرحله دوم بوده است.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سهمیه‌ای که اختصاص پیدا کند انجام می‌شود و تاریخ دقیقی نمی‌شود برای آن اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: واکسن‌ها از بروز شکل حاد بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند اما این به معنای مصونیت کامل و عدم ابتلا به کرونا نیست.

دکتر بهره‌مند افزود: فرد واکسینه شده چنانچه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد، ممکن است به سرعت به کرونا مبتلا شود.

وی ادامه داد: اگرچه واکسن‌ها سیستم ایمنی را در مقابل کرونا تقویت می‌کنند اما این به معنای عدم ابتلای همیشگی به کرونا نیست و هر لحظه ممکن است فرد واکسینه شده به‌عنوان یک ناقل خاموش، کرونا را به اطرافیان خود انتقال دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دچار مرگ و میر و عوارض جدی ناشی از بیماری نخواهند شد، اما عواقب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از عوارض احتمالی و نادر واکسن‌ها بسیار بیشتر است و واکسیناسیون یک امر ضروری برای حفظ سلامت هر فرد و جامعه به‌شمار می‌رود.

بهره منده با بیان این‌که در ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت این خطه، واکسیناسیون در حال انجام است، گفت: در شهر تربت‌ حیدریه مرکز تجمیعی شهدای مدافع سلامت فعال است، فرهنگیان در مرکز واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان واکسینه می‌شوند و در سایر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، کار واکسیناسیون جمعیت روستایی در حال انجام است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.