بیش از 8 هزار بیمار دیابتی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شناسائی وتحت مراقبت قراردارند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ ۱۰:۰۱ | تعداد بازدید: 773

ابراهیم تیموری معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با انجام غربالگری کارکنان بهداشتی ودرمانی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، 8 هزار و 500 بیمار دیابتی شناسائی وتحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، ابراهیم تیموری ضمن بیان این موضوع که  شعار روز جهانی دیابت تحت عنوان "از خانواده خود در برابر دیابت مراقبت کنید" می باشد، افزود: با تغییر شیوه زندگی، کم تحرکی، افزایش مصرف غذاهای پر کالری و پرنمک، افزایش مصرف دخانیات و استرس، شاهد افزایش شیوع چاقی، بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، فشار خون، چربی خون بالا، قلبی عروقی و سرطان ها هستیم.

در همین راستا مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت نیز در این جلسه عنوان داشت: یکی از راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بررسی های دوره ای سلامت می باشد که با شناسایی زود هنگام بیماران و افراد در معرض خطر و پیشگیری و درمان به موقع این افراد، می توان کیفیت زندگی و طول عمر آنها را افزایش داد.

 

محمدرضا اعتصامی راد تصریح کرد: دیابت، شایع ترین بیماری متابولیک در جهان محسوب شده و از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز به عنوان بیماری «همه گیری نهفته» لقب گرفته است به طوری که از هر ۲ نفر مبتلا به دیابت، یک نفر از بیماری خود بی اطلاع است.

 

لازم به ذکر است، هرسال 18 الی 24 آبان ماه بعنوان هفته اطلاع رسانی دیابت  نامگذاری شده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.