کارگاه معرفت افزایی سیره رضوی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صافدل : اساتید دانشگاه با بکارگیری سیره رضوی زمینه شکوفایی علمی فرهنگی دانشجویان را فراهم کنند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۰۷:۴۷ | تعداد بازدید: 169

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و به مناسبت دهه کرامت کارگاه معرفتی و دانش افزایی با موضوع سیره رضوی ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این نشست با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر اهتمام در اعتلای علمی جامعه عنوان داشت : تحول علمی هدفی بود که ائمه اطهار (ع) در جامعه به دنبال آن بودند و امروز این رسالت خطیر بر دوش اساتید و فرهیختگان دانشگاهی است تا زمینه های این رشد را در همه جوانب فراهم سازند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین صافدل در ادامه به اهمیت ارتباط صحیح اساتید با دانشجویان به عنوان کلید راهگشای رشد فرهنگی تاکید کرد و افزود : اساتید دانشگاه بایستی با بکارگیری سیره رضوی زمینه شکوفایی علمی فرهنگی دانشجویان را فراهم کنند . جامعه ای که آرمان خواهی ، فکر صحیح و ارتباط درست در آن ترویج پیدا کند به تعالی خواهد رسید و در این مسیر دانشگاه ها نقش سازنده ای ایفا می کنند .

ایشان در بخش پایانی صحبت های خود به لزوم تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به عنوان سند راهبردی پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه انقلابی برخواسته از تفکر انقلابی اساتید و فعالیت جهادگونه در فضای دانشگاهی است و مقام عظمای ولایت نیز در گام دوم انقلاب اسلامی تکیه را بر جوانان فرهیخته ایران اسلامی گذاشته اند و لذا تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در فضاهای علمی و فرهنگی یک وظیفه مهم بر دوش اساتید و فرهیختگان دانشگاهی است .

گفتنمی است این کارگاه سه ساعته با هدف معرفت افزایی در باب سیره رضوی با تدریس مرتضی محمدپور و با شرکت بیش از 60 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد .

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.