سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه :

زنان مسلمان با حفظ عفت در دنیا سرآمد و سربلند هستند

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۰۹:۰۴ | تعداد بازدید: 137

در آستانه روز ملی عفاف و حجاب و همزمان با دهه کرامت گردهمایی عفاف و حجاب ویژه بانوان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مشاور امور بانوان ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، در این گردهمایی که با شرکت بیش از 150 نفر از بانوان شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد مباحثی پیرامون سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ، نقش زن در جامعه اسلامی و همچنین دستاوردهای بانوان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مطرح شد و همچنین دغدغه های بانوان شاغل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

عفاف و حجاب میراث ماندگار دین اسلام است

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دراین گردهمایی با اشاره به جایگاه والای زن در دین مبین اسلام بیان داشت : نقش زن در جامعه اسلامی یک نقش اثرگذار و تعیین کننده است و اسلام برای زنان ارزش های بالایی را قائل است . حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزندان مهمترین نقش بانوان است که در هیچ جامعه ای به اندازه جوامع اسلامی به آن تاکید نشده است .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین صافدل عفاف و حجاب را میراث ماندگار اسلام در طول تاریخ دانست و افزود : زنان مسلمان بعنوان الگوی عفاف و پاکدامنی نشان داده اند که ارزش زن فراتر از چیزی است که جوامع سکولار به آن می پردازند و امروز شاهدیم زنان مسلمان با حفظ عفت در دنیا سربلند و سرآمد هستند.

سیره فاطمی روشن گر مسیر مبارزه با تهاجم فرهنگی

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همچنین به بیان بخش هایی از سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت : بزرگ بانوی جهان اسلام بی شک الگوی کاملی برای هر زن مسلمان است و امروز نیاز داریم تا سنت و فرهنگ فاطمی بیش از همیشه در جامعه جاری شود چرا که دشمن با هدف قرار دادن عفت و پاکدامنی زنان سعی در سست کردن بنیان های خانواده را دارد و در مسیر این مبارزه قطعا تمسک به سیره فاطمی نجات بخش و روشن کننده راه خواهد بود.

توجه ویژه به بانوان ، یکی از دغدغه های مهم ریاست دانشگاه است

زهره حسینی مشاور امور بانوان ریاست دانشگاه نیز در این گردهمایی به ایام مبارک دهه کرامت اشاره داشت و گفت : زنان در جامعه به عنوان صدف پرورش مروارید های فرهیخته و فرهنگ ساز شایسته والاترین توجهات هستند و خوشبختانه امروز شاهد دستاوردهای عظیم بانوان مسلمان و علی الخصوص بانوان ایرانی در عرصه های مختلف هستیم .

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجموعه بانوان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان داشت : توجه به بانوان یکی از اهداف و دغدغه های ریاست دانشگاه است و امروز شاهدیم که در سطوح مختلف از معاونت تا مدیریت های مختلف و کارشناسان واحدها از توانایی های بانوان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه استفاده شده است و امیدواریم تداوم این نگاه حمایتی موجب شکوفایی بیش از پیش توانایی زنان شاغل در مجموعه شود،امری که البته مستلزم همکاری و مشارکت کلیه بانوان نیز می باشد و انتظار داریم تا همکاران حضور پررنگ تری در میدان ایده پردازی و نظردهی داشته باشند .

گفتنی است در پایان این نشست از 9 بانوی نمونه عفاف و حجاب دانشگاه با اهدای لوح و هدیه قدردانی بعمل آمد .

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.