سرمایه گذاری به منظور حذف هپاتیت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۰ | تعداد بازدید: 73

محمدرضا اعتصامی راد، رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت  در گفتگو با روابط عمومی ضمن اشاره به شعار جهانی  روز هپاتیت در سال 2019" سرمایه گذاری به منظور حذف هپاتیت" بیان کرد : در دنیا 325 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت هستند، اما 80 درصد آنها به آزمایش و درمان دسترسی ندارند.

 وی ادامه داد : هپاتیت از نظر لغوی به معنای التهاب کبد است که میتواند دراثر عوامل مختلف از جمله بسیاری از داروها، ویروس های مختلف و بیماری های ژنتیکی پدید می آید واین بیماری میتواند بدون علامت باشد ویا علایمی بسیار شدید همراه با گرفتاری شدید کبدی ایجاد کند و از این جهت اگر درمان نشود یا فرد مبتلا دیر متوجه شود یکی از عوامل مهم ایجاد سرطان کبد در فرد است.

اعتصامی راد اظهار داشت: انتقال از راه خون و فرآورده های خونی،مادرآلوده به نوزاد، تماس جنسی حفاظت نشده و خارج از چارچوب زناشویی، اقدامات دندانپزشکی در مراکز غیر بهداشتی ، انجام خالکوبی و تاتو ، استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک ، مسواک مشترک و... از راههای انتقال هپاتیت B می باشد و اگر افرادی سابقه یکی از رفتارهای فوق را دارد یا اینکه در خانواده یک فرد مبتلا به هپاتیت دارند، بهتر است نسبت به انجام آزمایش هپاتیت اقدام کنند.

 وی تصریح کرد :  بیماریابی اطرافیان فرد مبتلا و افراد دارای رفتار پرخطر مربوط به هپاتیت B ، آموزش در خصوص راههای انتقال بیماری و واکسیناسیون اطرافیان بیمار  و پیگیری افراد بیمار هر 6 ماه یکبار و ارجاع به پزشک متخصص از جمله اقداماتی است که در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه  انجام می شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.