همزمان با هفته بسیج

طرح شهید دکتر رهنمون در تربت حیدریه اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ۱۵:۰۸ | تعداد بازدید: 237

همزمان با هفته بسیج  به همت کانون بسیج جامعه پزشکی تربت حیدریه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه طرح شهید دکتر رهنمون در روستای حصاریزدان از توابع بخش رخ شهرستان اجرا شد .

دکتر محمدرضا بهروز مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی تربت حیدریه در خصوص این طرح عنوان داشت : طرح شهید دکتر رهنمون در راستای اعتلای بسیج در ارائه خدمات بهداشتی ، درمانی و مشاوره ای تدوین شده که در روستاهای کمتر برخوردار با جمعیت تحت پوشش بیش از 3 هزار نفر اجرا می گردد و در تربت حیدریه نیز پس از تشکیل جلسه مشترک با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی روستای حصاریزدان به عنوان محل اجرای این طرح انتخاب شد.

وی در ادامه افزود : در مرحله اول اجرای این طرح تیم بهداشتی و درمانی شامل 2 پزشک عمومی ، 4 پرستار مرد و زن ، 2 کارشناس مامایی ، کارشناس تغذیه ، کارشناس بلایا ، کارشناس روانشاسی و دارویار خدمات بهداشتی ، درمانی و مشاوره ای را به مراجعه کنندگان ارائه دادند .

دکتر بهروز در توضیح خدمات صورت گرفته عنوان داشت : تعداد 100 مورد ویزیت توسط پزشکان عمومی ، 14 ویزیت مامایی ، 40 مشاوره مامایی ، 80 مشاوره تغذیه ، 70 مشاوره روانشناسی وکارگاه آموزشی مقابله با بلایایی از خدمات ارائه شده در مرحله اول اجرای طرح در روستای حصار یزدان بود . همچنین بیش از 7  میلیون ریال داروی تجویزی توسط پزشکان به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت .

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی تربت حیدریه با اعلام اینکه این طرح هر ماه در این منطقه اجرا خواهد شد بیان داشت : پس از پایش مرحله اول که امروز انجام گرفت از ماه های آینده خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بخش های مورد نیاز منطقه ارائه خواهد شد و لازم است تا از همکاری بی شائبه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و سپاه ناحیه تربت حیدریه در اجرای این طرح کمال تشکر را داشته باشم .

دکتر الهام بهره مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح عنوان داشت : طرح شهید دکتر رهنمون که به همت بسیج جامعه پزشکی در روستای کمتر برخوردار حصار یزدان در حال اجرا می باشد کمک بسیار خوبی به رشد شاخص های سلامت در این منطقه خواهد کرد و ما نیز به نوبه خود از اجرای این طرح حمایت خواهیم کرد .

همچنین سرهنگ نیک یاد فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با حضور در محل اجرای طرح در خصوص روند اجرای طرح عنوان داشت : این طرح در راستای رسالت بسیج در اعتلای خدمات بهداشتی ، درمانی در حال اجراست و امیدواریم با تداوم این طرح با کمک دانشگاه علوم پزشکی و همت کانون بسیج جامعه پزشکی شاهد کاهش مشکلات بهداشتی درمانی مردم این منطقه باشیم .

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.