در نشست کمیته دانشگاهی دیابت مطرح شد ؛

فرهنگ سازی راه حل اصلی در کنترل دیابت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۱۰:۴۵ | تعداد بازدید: 125

در راستای اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط و همچنین اهمیت کنترل بیماری دیابت ، نشست کمیته دانشگاهی دیابت با حضور معاون بهداشت دانشگاه ، نمایندگان دستگاه ها و ادارات مرتبط با حوزه سلامت و نمایندگان معاونت های دانشگاه برگزار شد .

دکتر الهام بهره مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در کنترل بیماری های غیرواگیر به ویژه دیابت عنوان داشت : دیابت یکی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر است که امروزه یکی از اصلی ترین عوامل بروز مرگ و میر در ایران و جهان است و نیاز است تا با مشارکت دستگاههای مرتبط با حوزه سلامت ، برنامه های اساسی در راستای ارتقای سطح فرهنگ سلامت جامعه را پیاده سازی نماییم .

وی با اشاره به شعار روز جهانی دیابت ( دیابت و زنان / حق ما داشتن آینده ای سالم) بیان نمود : زنان مبتلا به دیابت 10 برابر بیشتر از زنانی که به دیابت مبتلا نیستند در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند و خطر سقط و اختلالات جنینی در خانم های مبتلا به دیابت نوع یک بیشتر است .

گفتنی است در این نشست بر همکاری  دستگاه های مرتبط در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید و برنامه های مشارکتی در راستای شناسایی مبتلایان به دیابت در شهرستان طرح ریزی شد .

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.