با حضور معاون سیاسی فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور؛

نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی دانشگاه های تربت حیدریه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۰۸:۲۳ | تعداد بازدید: 702

به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی دانشگاه های تربت حیدریه با حضور معاون سیاسی فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ، معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در این همایش گفت : امروز با ضریب بالای ابزاری همچون رسانه، نخبگان جامعه نباید در مارپیچ سکوت قرار بگیرند و بلکه باید به بیان و پردازش دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بپردازند. امروز فصای نخبگانی جامعه باید ضمن بیان اسیب ها و ضعف ها در کشور که البته به جهت فاصله گرفتن از ارزشها بوجود امده، از پردازش و بیان دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی با اشاره به پیشرفت های دانشگاهی کشور افزود : امروز محیط دانشگاهی کشور نسبت به قبل از انقلاب از خمودگی خارج شده و به محیطی فعال، مولد علم و دانش و کمک به بخش صنعت تبدیل شده است. امروز نظام دانشگاهی در سطح عالی داریم که اغلب دانشگاههای دنیا به دنبال فارغ التحصیلان علمی کشور هستند و این فرار مغزها با همه معایبش یک مزیتی که دارد ان است که بدانیم در این جامعه چنین فضایی وجود دارد که نخبگانی را پرورش می دهد.

وی بیان داشت: امروز نرخ پوشش دانشگاهی کشور ۲۴ برابر، دانشجویان با تحصیلات تکمیلی ۹۵ برابر، اعضای هیئت علمی ۲۴ برابر و زنان عضو هیئت علمی ۱۷ برابر، و همچنین ۶ درصد زنان تحصیلکرده قبل از انقلاب به ۴۵ درصد افزایش یافته است. در تربیت مهندس سوم دنیا، رتبه ۱۵ علمی جهان و نخست جهان اسلام، رتبه ۲۱ مقالات علمی و کیفی دنیا و همچنین از مجموع ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور سالانه ۵۱۰ میلیون دلار صادرات داریم.

گفتنی است در پایان این نشست از فعالان فرهنگی دانشگاه های تربت حیدریه تقدیر به عمل آمد .

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.