وبینار آموزشی با عنوان " توجه ویژه به سلامت مردان در نظام مراقبت کووید" برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۹ | تعداد بازدید: 48

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: این وبینار با هدف ارتقاء آگاهی کارکنان برای برنامه ریزی‌های مرتبط با سلامت مردان در حوزه نظام مراقبت کووید19، شامل: سلامت روان، سبک زندگی سالم، تغذیه کافی با تاکید بر پیشگیری از چاقی، اهمیت خود‌مراقبتی و توجه به علائم هشدار دهنده بروز سرطان‌های شایع نظیر معده، ریه و مثانه برگزار شد.

زهره حسینی افزود: سن و جنس دو عامل مهم در ابتلا و شدت بیماری بوده که موارد شدت ابتلا در مردان بیشتر از زنان می‌باشد و این افراد نیازمند مراقبت بیشتری می باشند.

وی بیان‌داشت: وجود بیماری‌های مزمن مانند پرفشاری خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها که جزء علل مرگ و میر زودرس هستند در مردان نسبت به زنان بیشتر بوده که عوامل رفتاری مانند کم‌تحرکی، تغذیه و مصرف دخانیات آن را همراهی می‌کند.

حسینی اظهار‌داشت: یک برنامه غذایی صحیح به همراه فعالیت بدنی مناسب ( 3 تا 5 روز در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت ) می‌تواند به تقویت ایمنی بدن و مقابله با این بیماری کمک شایانی نماید.

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه در پایان عنوان‌داشت: تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامت به شکل اختصاصی مبتنی بر فرهنگ منطقه و تشویق مردان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشت عمومی می‌تواند یک فرصت مناسب برای اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت مردان باشد.

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.