رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تشریح کرد:

چرا همه‌گیری کرونا روی مردان تاثیر بیشتری داشته است؟

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۶ | تعداد بازدید: 188

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بر لزوم توجه بیشتر مردان به سلامت خود به ویژه در مواجهه با همه‌گیری کرونا تاکید کرد.

دکتر هادی علیزاده با اشاره به شعار هفته سلامت مردان ایرانی (سما) گفت: بالا بودن آمار مردان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر آنان نسبت به زنان سبب شده شعارامسال هفته سلامت مردان «همه گیری کرونا توجه بیشتر به سلامت مردان» در نظر گرفته شود.

وی افزود: موضوع سلامت مردان در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یکی از اولویتهای اولیه مطرح است. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که پیامدهای بیماری و منفی سلامت در میان مردان بیشتر از زنان است بنابراین بایستی در مدیریتها و سیاستگذاریهای مربوط به سلامت توجه بیشتری به این قشر گردد زیرا مردان به عنوان نان آور و عامل مولد اقتصاد در اکثر کشورها مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه محسوب می گردند و توجه به کیفیت زندگی و سلامت آنها از اهمیت خاصی بر خوردار است.

دکتر علیزاده گرایش گروهی از مردان به مواد دخانی را یکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری‌ها برشمرد و اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده از زمان  شروع اپیدمی کوید19 با توجه مسئولیت‌های اجتماعی، شغلی عوامل بیولوژیکی ، حضور بیشتر مردان نسبت به زنان در بیرون از منزل و اجتماع، بالا بودن آماربیماریهای غیرواگیر در مردان و تمایل بیشتر آنهابه مواد دخانی و اعتیاد باعث شده است بیشتر در معرض بیماری کوید19 قرار بگیرندبطوریکه بررسیها نشان می دهد که تعداد بیشتری از مردان در بخشهای مراقبت ویژه در بیمارستانها بستری شدند و به تبع آن میزان مرگ و میر در این گروه بیشتر از زنان بوده است.

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.