زنگ هشدار ایدز در شهرستان تربت حیدریه نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۳:۰۰ | تعداد بازدید: 193

با حضور معاون فنی معاونت بهداشت،  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت، زنگ هشدار اچ آی وی/ ایدز صبح امروز با هدف آگاه سازی و پیشگیری از این بیماری در آموزشگاه دخترانه سهیلی تربت حیدریه نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در این مراسم گفت: یکی از مسائل مهم در رویایی جامعه با این بیماری، باورهای غلط مردم است که باید اقدامات وسیع تری در راستای پیشگیری، درمان، اطلاع رسانی و مشارکت در مشاوره ها انجام گیرد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی مستمر در خصوص اصول پیشگیری از ایدز، افزود: دانش آموزان و مربیان نقش موثری در آگاه سازی خانواده های خود دارند که در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت اظهار داشت: مهمترین عامل در گسترش عفونت اچ آی وی، عدم آگاهی و انگ و تبعیض نسبت به این بیماری می باشد.

محمدرضا اعتصامی راد بیان داشت: برای پیشگیری از ابتلا به عفونت اچ آی وی و کنترل آن در جامعه علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، درمان و مراقبت بیماران و کنترل بیماری در آنها مهمترین راه پیشگیری از انتقال بیماری می باشد.

یکم دسامبر مصادف با روز جهانی ایدز می باشد که در ایران به دلیل اهمیت آن از نهم تا پانزدهم آذرماه به عنوان هفته ملی اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.