با تغییر رنگ‌بندی کرونایی؛

زنگ هشدار کرونا در تربت حیدریه به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۲:۵۹ | تعداد بازدید: 274

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به تغییرات رنگ‌بندی کرونایی در سامانۀ ماسک، تربت حیدریه در وضعیت زرد قرار گرفت که این تغییر وضعیت یک هشدار مهم به‌شمار می‌رود.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور با اعلام این‌که کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مهم‌ترین عوامل اوج‌گیری دوبارۀ کرونا به‌شمار می‌رود، بیان داشت: نکتۀ مهم در مقابله با کرونا، توجه ویژه به شیوه‌نامه‌ها است. اگر به ویروس اجازه داده شود آزادانه در جامعه چرخش کند، میزان ابتلا نیز به سرعت افزایش خواهد یافت و مشکلات متعدد بعدی ایجاد خواهد شد.

دکتر ابراهیمی‌پور افزود: اگر تعداد موارد ابتلا افزایش پیدا کند، احتمال شدت یافتن بیماری هم بیشتر می‌شود. در این میان جدی نگرفتن موارد پیشگیری از بیماری و عدم استفاده از ماسک هم می‌تواند به این موضوع دامن بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تزریق واکسن و تکمیل چرخۀ واکسیناسیون را یک گام مهم در مقابله با بروز موج ششم کرونا دانست و عنوان داشت: تزریق نوبت سوم واکسن، می‌تواند تا حد زیادی ایمنی در سطح جامعه را افزایش دهد و باتوجه به وجود نشانه‌های مبنی بر آغاز موج ششم کرونا، بایستی تزریق نوبت سوم واکسن در افراد واجد شرایط در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.