تسریع در توسعۀ سلامت با مشارکت فعالانۀ سازمان‌های مردم نهاد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۴:۴۰ | تعداد بازدید: 78

رئیس دبیرخانۀ مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: انجمن خیریۀ بیماران کلیوی تربت حیدریه بیش از  9 میلیارد ریال اقلام مورد نیاز، به بیماران نیازمند در سال 99 و سه ماه اول سال جاری اهدا کرده‌است.
دکتر محمدحسین دلشاد با اشاره به اینکه سمن‌ها می‌توانند همراه دانشگاه و بازوی اجرایی برای تصمیم‌گیری‌ها باشند، بیان کرد: به منظور اتخاذ تصمیم‌های صحیح‌تر و بهره‌گیری از نیازهای مردم در جامعه، بخشی از امور قابلِ واگذاری به تشکل‌های مردم‌نهاد است تا با یاری این مجموعه‌ها دانشگاه بتواند بهترین سیاست‌ها را اتخاذ کند.
دکتر دلشاد ضمن تقدیر از خیریۀ حمایت از بیماران کلیوی تربت حیدریه که همواره در تلاش برای رفع مشکلات بیماران نیازمند است گفت:  در حال حاضر این انجمن تعداد 556 نفر بیمار نیازمند را  در شهرستان  تربت حیدریه و مناطق همجوار زير پوشش حمايت‌هاي مالي و درماني خود دارد. 
وی افزود: این تعداد از بیماران شامل بيماران دياليزي، پيوندي، سادات نيازمند، هموفيلي، تالاسمی و بیماران مبتلا به سرطان هستند.
رییس دبیرخانۀ مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تأکید بر نقش بسیار کلیدی سازمان‌های مردم‌نهاد در جوامع مختلف گفت: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در بطن جامعه هستند و در تعامل با مردم قادرند به راحتی نیازسنجی کنند و با همراهی خیرین گام‌های مؤثری در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه بردارند، لازم است توجه ویژه‌ای به اینگونه سازمان‌ها صورت بگیرد چرا که بدون شک با گسترش چنین سازمان‌هایی در سطح منطقه مشارکت مردمی در امر سلامت به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.