روابط عمومی
آشنایی با روابط عمومی
روابط عمومی مجموعهای از اقدامات و تلاشهای آگاهانه، سنجیده و برنامهریزیشده بهمنظور جلب مشارکت عمومی و استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروههای مورد نظر آن سازمان است. باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از انگیزۀ بالایی برای خدمتگذاری به مردم و جامعه برخوردار است .
روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت این حوزه در افکار عمومی از نقش بهسزایی در تنویر افکار عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ سلامت برخوردار بوده و به عنوان مشاوری امین برای مسئولان مجموعه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نقش آفرینی میکند.
آنچه امروز در روابط عمومی شاهد آن هستیم ضعف در استفاده از تکنیکها و فنون نیست بلکه کیفیت استفاده ازآنهاست پس شایسته است با بهره گیری از فنون و تکنیکهای روابط عمومی بتوانیم نسبت به پیشرفت سازمان که نتیجه داشتن روابط عمومی پویا است تلاش کنیم.
شرح وظایف:
- سياستگذاری، برنامهريزی و كاربرد شيوهها و برنامههای مناسب برای انعكاس اهداف، سياستها، فعاليتها، برنامهها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانهها و جامعه.
- گردآوری، جمعبندی و تحليل نظرها و ديدگاههای مردم، نخبگان و رسانهها در زمينه فعاليتهای سازمان و ارائه آن به مديريت.
- تلاش برای تقويت هرچه بيشتر روحيه تفاهم بين كاركنان و مديران و هميت سازمانی و زمينهسازی براي برقراری ارتباطات بين آنان.
- طراحي و اجرای نظام گردآوری پيشنهادهای كاركنان به منظور ترغيب كاركنان به مشاركت هرچهمؤثرتر در بهبود جريان امور سازمان.
- تدارك تمهيدات و اقدامات لازم برای راهنمايي ارباب رجوع و تسهيل دسترسي به مراكز و مسئولان سازمان.