روابط عمومی

آخرین بروزرسانی: ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۹:۵۹| تعداد بازدید: 3203

 

آشنایی با روابط عمومی

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و تلاش‌های آگاهانه، ‏سنجیده و برنامه‌ریزی‌شده به‌منظور جلب مشارکت عمومی و ‏استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه‌های مورد ‏نظر آن سازمان است. باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از ‏انگیزۀ بالایی برای خدمت‌گذاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است .

روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت این حوزه در افکار عمومی  از نقش به‌سزایی در تنویر افکار عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ سلامت برخوردار بوده و به عنوان مشاوری امین برای مسئولان مجموعه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نقش آفرینی می‌کند.  

آنچه امروز در روابط عمومی شاهد آن هستیم ضعف در ‏استفاده از تکنیک‌ها و فنون نیست بلکه کیفیت استفاده ازآن‌هاست ‏پس شایسته است با بهره گیری از فنون و تکنیک‌های ‏روابط عمومی بتوانیم نسبت به پیشرفت سازمان که ‏نتیجه داشتن روابط عمومی پویا است تلاش کنیم.‏

 

شرح وظایف:

- سياستگذاری، برنامه‌ريزی و كاربرد شيوه‌ها و برنامه‌های مناسب‌ برای انعكاس‌ اهداف‌، سياست‌ها، فعاليت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.

- گردآوری، جمع‌بندی و تحليل‌ نظرها و ديدگاه‌های مردم‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمينه‌ فعاليت‌های سازمان‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مديريت‌.

- تلاش‌ برای تقويت‌ هرچه‌ بيشتر روحيه‌ تفاهم‌ بين‌ كاركنان‌ و مديران‌ و هميت‌ سازمانی و زمينه‌سازی براي‌ برقراری ارتباطات‌ بين‌ آنان‌.

طراحي‌ و اجرای نظام‌ گردآوری پيشنهادهای كاركنان‌ به‌ منظور ترغيب‌ كاركنان‌ به‌ مشاركت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جريان‌ امور سازمان‌.

-  تدارك‌ تمهيدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای راهنمايي‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهيل‌ دسترسي‌ به‌ مراكز و مسئولان‌ سازمان‌.