تغذیۀ سالم از مهمترین شرط‌های زندگی سالم در همۀ سنین و در هر شرایطی است

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۱:۱۵ | تعداد بازدید: 41

مسئول واحد بهبود تغذیۀ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در وضعیتی که شیوع بیماری کرونا معضلی جهانی است تنها راه حل ممکن برای مهار این بیماری رعایت بهداشت فردی و تقویت سیستم ایمنی است که یکی از مهمترین الزامات برای تقویت سیستم ایمنی بعد از واکسیناسیون کامل، رعایت اصول تغذیۀ سالم است.

سمانه یوسفی مقدم افزود: برخی بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های غیر واگیر مانند چاقی، دیابت و ... زمینه را برای ابتلای افراد به انواع شدید بیماری فراهم می‌کند که کنترل این بیماری‌ها مستقیم با نوع تغذیۀ افراد و انتخاب‌های غذایی‌شان در ارتباط است.

وی اظهار داشت: همچنین کارکرد بهتر واکسیناسیون کرونا، نیازمند برخورداری از سیستم ایمنی قوی می‌باشد که تغذیۀ سالم در تقویت آن نقش مهمی دارد.

وی بیان داشت: بسیج ملی تغذیه فرصت مغتنمی برای آموزش تغذیۀ درست در این دوران است که از 15 تا 30 دی‌ماه هر سال در تمام کشور اجرا می‌شود که شعار بسیج ملی تغذیه در سال جاری "تغذیه، کرونا و واکسیناسیون" می‌باشد.

یوسفی مقدم تصریح کرد: رعایت سه اصل مهم تغذیۀ سالم که همان تنوع، تعادل و تناسب در برنامۀ غذایی می‌باشد یعنی گروه‌های اصلی غذایی را بشناسیم و روزانه از تمامی گروه‌های غذایی به‌میزان مورد نیاز بدن استفاده کنیم و این دقت در اجرای اصول تغذیۀ سالم اولین اقدام جهت سلامت عمومی به‌خصوص عملکرد درست سیستم ایمنی است.

وی با بیان این‌که توصیۀ مهم دیگر مصرف میزان کافی از مایعات است عنوان داشت: مصرف ناکافی مایعات و کم‌آبی بدن عملکرد سیستم ایمنی را مختل می‌کند و بهترین شکل مصرف مایعات خوردن 6 تا 8 لیوان آب است.

مسئول واحد بهبود تغذیۀ معاونت بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: خوردن 5 بار میوه و سبزی در طول روز نیز از مهمترین توصیه‌هاست، میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی مقدار قابل ملاحظه‌ای از آنتی اکسیدان‌ها بوده و نقش مهم و بدون جایگزین در تقویت سیستم ایمنی دارند و همچنین این خوراکی‌ها پیشگیری‌کنندۀ اصلی بیماری‌های غیر واگیر مانند چاقی، دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها هستند که از این جنبه هم بر کنترل کرونا مؤثر است.

برچسب های خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.