رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

تلاش برای پویایی جمعیت یک مسئولیت مهم نسبت به آیندگان است

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۰۸:۱۴ | تعداد بازدید: 13

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تلاش برای پویایی و بالندگی جمعیت یکی از مسئولیت‌های مهم نسبت به نسل‌های آینده است که منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان خواهد شد.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور در یازدهمین جلسۀ قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به اهمیت مشارکت بین‌بخشی در رسیدن به اهداف ترسیم شده در طرح جوانی جمعیت اظهار داشت: جوانی جمعیت با ترویج فرزندآوری و فرزندپروری سالم، کاهش فاصله زمانی بین ازدواج و فرزندآوری، معیارهای تشویقی خانواده در فرزندآوری، پیشگیری و درمان و مراقبت ناباروری، علت‌یابی و کاهش موانع ازدواج مرتبط است که لازم است تا با تشریک مساعی و مشارکت سایر سازمان‌ها محقق گردد.

دکتر ابراهیمی‌پور ادامه داد: مسئلۀ جمعیت صرفاً یک مقولۀ سلامت‌محور نیست و بخش عمدۀ آن به مسائل کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مرتبط است که همین امر نشان دهندۀ لزوم داشتن دید جامعه‌نگر و وسیع در اعضای قرارگاه جوانی جمعیت است.

وی در پایان عنوان داشت: اگر حرکت کشور به سمت سالمندی تداوم یابد آسیب‌های بسیاری متوجه نسل‌های آینده خواهد بود و تعالی همه‌جانبۀ میهن عزیزمان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. جوانی جمعیت نباید صرفا در قالب شعار باقی بماند و باید تلاش در راستای رسیدن به آن در همۀ ارکان جامعه جاری شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.